Nasi Tomato Dan Ayam Masak Merah Kenduri

Bulan ramadhan memang seronok. Bulan dimana kita dapat lihat semua surau penuh dengan umat islam berjemaah dari berbuka puasa, solat fardhu dan tak lupa solat tarawih.. memang meriah sangat-sangat..:).. Nak lagi meriah dan multinational kalau kita tengok dekat bazaar ramadhan.. Sesak dengan orang ramai.



So hari ni nak share Resepi Nasi yang saya berjaya masak masa hari kedua.. Tengah on the way balik tu google hp dapat la resepi dari blog Dari Hati Sarah. Memang senang sangat nak masak

Bahan-bahan Nasi Tomato

2 biji tomato (potong dadu)
1 biji bawang besar (potong dadu)
2 ulas bawang putih
1 helai daun pandan (kalau ada)
3 sudu besar sos tomato/ tomato puri
2 sudu butter + 1 sudu minyak masak
Beras

  1. Panaskan butter bersama dengan minyak tadi. Pastikan api kecil takut hangit pulak nanti
  2. Masukkan semua bahan hiris bersama dengan daun pandan
  3. Kacau sampai sebati dengan butter. Masa ni api still kecik tau.. Karang hangit tak sedap pulak rasa nasi tu
  4. Bila dah agak-agak garing dan naik bau, masukkan sos tomato.. Bagi yang menggunakan tomato puri memadai guna 2 sudu sahaja sebab tomato puri ni masam.. Kacau sampai sebati
  5. Bila dah agak-agak sebati tu, masukkan air mengikut sukatan beras yang korang gunakan
  6. Masukkan garam
  7. Bila air dah mendidih, masukkan beras yang telah dibasuh dan ditoskan
  8. Kemudian, masukkan dalam rice cooker. Jangan lupa kacau.

Bahan-bahan Ayam Masak Merah

½ ekor ayam (basuh + tos)

Bahan Dihiris:
3 biji bawah merah
2 ulas bawang putih
1 inci halia

Bahan Dikisar :
2 biji bawang besar
2 ulas bawang putih
1 inci halia

Bahan-bahan Lain :
1 batang kulit kayu manis
2 kuntum bunga lawang
4 sudu sos cili
4 sudu sos tomato
4 sudu cili kisar
2 biji tomato- potong 4

  1. Gaul ayam dengan kunyit dan sedikit garam.. Goreng separuh masak.. Kalau kita goreng bagi betul-betul masak, keras pulak ayam tu nanti..Kalau kita goreng separuh masak, ayam akan jadi lembut sebab separuh lagi dia akan masak dengan kuahnya..
  2. Tumis bahan hiris, kulit kayu manis dan bunga lawang sampai layu
  3. Masukkan bahan kisar
  4. Masukkan cili kisar, sos tomato dan sos cili. Gaul sampai rata dan pecah minyak
  5. Bila dah pecah minyak, masukkan ayam yang digoreng tadi dan gaul rata.. 
  6. Bila nampak kuah dah agak kering, masukkan air dan biar ia mendidih




Read More

8 Perkara Tentang Kencing Manis Yang Anda Perlu Tahu

Penyakit kencing manis dikalangan rakyat Malaysia memang sangat popular. Jangan kata orang berumur yang mudah menghidap penyakit ini, orang muda juga sangat berisiko. Ini semua disebabkan Gaya Hidup Moden yang diamalkan seperti lepak di kedai mamak sambil minum the tarik, makan di luar dan amalan minum air bergas. Memang semua aktiviti tu seronok tapi bila dah terkena bahananya.. Adoi tak sudah menyesalnya :(.





Ada yang masih muda terpaksa menyambil insulin setiap hari. Tak dapat saya bayangkan kehidupannya untuk melaluinya setiap hari terutama di umur yang begitu muda perlu lalui semua itu. akan ke menyampungkan pelajaran. Adakalanya adik tersebut akan mengalami sawan diasrama. Mujur ada rakan-rakan yang memahami untuk membantu.

Apakah Sebenarnya Penyakit Kencing Manis?

Kencing manis atau diabetes melitus ialah
·     Sejenis penyakit di mana badan mengeluarkan terlalu sedikit insulin atau insulin yang dikeluarkan tidak berkesan. 
·         Ini akan mengakibatkan paras gula dalam darah melebihi paras normal. 

Insulin pula adalah sejenis hormon yang dihasilkan dalam badan untuk mengekalkan paras normal gula. 
·   Akibat dari hormon insulin yang tidak mencukupi atau tidak berkesan maka gula tidak dapat memasuki dalam sel-sel badan dan seterusnya mengakibatkan paras gula darah yang tinggi. 

Apakah Faktor-Faktor Kencing Manis?

Kita semuanya sememang sedia maklum semua faktor-faktor dibawah merupakan antara punca seseorang menghidap kencing manis. Namun begitu, kita jarang ambil peduli. Betul juga kata pepatah “Dah terhantuk Baru Terngadah” maksudnya bila dah terkena baru nak berhati-hati.

Apa yang penting factor-faktor dibawah ini perlu sentiasa diingati
·         Kegemukan atau obesiti          
·         Kurang aktiviti kecergasan fizikal atau senaman
·         Sejarah keluarga yang menghidap kencing manis
·         Umur melebihi 35 tahun
·         Pemakanan
·         Pengambilan lemak berlebihan dalam makanan
·         Pengambilan serat yang tidak mencukupi
·         Kurang zat makanan di peringkat awal umur
·         Kelahiran tidak cukup berat 

Apakah Tanda-Tanda Kencing Manis?

Uniknya peringatan diberikan, setiap penyakit ada tanda-tandanya untuk kita lebih berhati-hati. Badan akan memberi isyarat-isyarat berikut :-
·         Kerap dahaga
·         Kerap kencing
·         Susut berat badan walaupun berselera makan
·         Terasa letih dan lesu
·         Luka atau cedera yang lambat sembuh
·         Gatal-gatal terutama di bahagian kemaluan 

Memang merisaukan jika kita ada tanda-tanda diatas. Bertindak segera bagi mengelakkan keadaan lebih buruk lagi.

Apakah Jenis-jenis Kencing Manis?

Menurut pembacaan yang saya kongsikan di sini.  Dasyatkan kencing manis pun ada jenis-jenis tersendiri. Terdapat 2 jenis kencing manis semuanya

Jenis I - bergantung sepenuh kepada insulin
·      Kebanyakkanya terjadi di kalangan kanak-kanak atau remaja
·    Hanya boleh di kawal dengan suntikan insulin, kawalan pemakanan dan senaman.
·       Terjadi kerana kekurangan insulin.
·        Ianya mempunyai kaitan dengan keturunan atau ahli keluarga yang telah mengidapnya. 

Jenis II - tidak bergantung dengan insulin
·   Selalu berlaku di kalangan orang dewasa yang berumur 40 tahun ke atas.
·    Individu yang mempunyai berat badan berlebihan.
· Boleh di kawal dengan kawalan pemakanan dan senaman dan juga bantuan ubat-ubatan
·    Kesan penyakit kencing manis


Apa Akan Terjadi Jika Kencing Manis Tidak Dikawal?

Kesan penyakit kencing manis terhadap badan memang sangat dasyat. Ramai orang-orang disekeliling seperti keluarga, jiran-jiran dan sahabat mengalami kesan-kesan berikut :-
·       Kegagalan buah pinggang
·       Serangan jantung
·       Kebutaan / Katarak- Koma (hilang kesedaran)
·       Angin ahmar (strok)
· Sakit saraf atau “mati pucuk”- ‘gangrene’ atau anggota tubuh mati/membusuk 

Apakah Rawatan Untuk Sembuhkan Kencing?

Sesungguhnya, penyakit kencing manis tidak boleh di sembuh tetapi ianya boleh dikawal. Untuk mengawalnya, kadar gula dalam edaran darah hendaklah sentiasa berada pada kadar normal. Pastikan perkara-perkara berikut dilakukan :-
·         Pengambilan ubat atas nasihat doctor
·         Pemakanan sihat.
·         Penjagaan berat badan.
·         Selalu bersenam.
·         Elakkan jangkitan. 

Apakah Aktiviti Untuk Mencegahkan Kencing?

·      Mempunyai berat badan unggul dengan selalu melakukan senaman.
·     Makan pelbagai jenis makanan.
·     Makan mengikut umur dan aktiviti fizikal.
·     Makan lebih buah-buahan, sayur-sayuran kekacang dan bijirin.
·     Makan dengan kerap tetapi dengan kuantiti yang sedikit.
·     Makan suplemen atau vitamin untuk membantu badan menjalankan tugas sebaiknya bagi mencegah kencing manis

Apakah Suplemen atau Vitamin yang Sesuai?

Alhamdulilah ramai yang menggunakan supplemen atau Vitamin Shaklee bagi mengawal kandungan gula dalam badan.

Vivix
Vivix sangat sesuai untuk diambil. Ia sangat sesuai bagi sesiapa yang tidak gemar ubat-ubatan berbentuk pil.

·  Ia meningkatkan tahap tenaga selular dan membaiki sel pada tahap selular
·        Ia menyokong kesihatan jantung, otak, system imun dan sendi
·        Ia satu formulasi hebat anti penuaan.




Setiap penyakit ada ubatnya kecuali mati. Yang penting, jangan berhenti berusaha mencarinya agar kekal sihat dan cergas untuk berkhidmat di dunia. 

Credit to :  KlinikSalam, asliezan

Untuk Mendapatkan VIVIX HEBAT & Konsultansi Percuma  
Whatsapp Shidah Abdullah 012-6240197
PM di FB Shidah Abdullah
Read More

6 Rahsia Sihat di Bulan Ramadhan

Assalamualaikum, 

Hari ni saya terbaca artikel berkaitan rahsia sihat di bulan Ramadhan. Best gak kalau kongsi kat sini. Ye la puasakan tinggal 3 - 4 hari je lagi. Mental dan fizikal kita semua kena ready. Bukannye mak kita je yang kena ready bila nak puasa. Selalunya yang kita tau bila bulan ramadhan,  mak le orang yang paling sibuk buat persediaan terutama nak sahur dan berbuka ;). Moh kita pulak sibuk buat persediaan untuk diri sendiri.

Description: https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F-05uMuJhhUR4%2FU6s8K7OHdYI%2FAAAAAAAAKUw%2FahEkT3a1o78%2Fs1600%2Fdownload.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*


Tip #1 Bersahur

Bila kita berpuasa, perut akan kosong sepanjang hari. Dengan bersahur, ia akan membantu menguatkan orang berpuasa. Bila bersahur dapat keberkatan.

“Bersahurlah kamu kerana sesungguhnya sahur itu ada keberkatan”.
 (Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Selain itu, dapatlah kita elakkan gastrik perut. Bila kita tak bersahur, badan akan sedikit terjejas akibat kurang tenaga. Kalau tak nak makan yang berat-berat, kita boleh juga bersahur dengan Oat dan Bijirin.


Tips #2.  Banyakkan minum air

Bila satu hari dah berpuasa, pastikan kita minum dengan banyak sekurang-kurangnya 1/2 liter selepas berbuka. Sambung lagi minum pulak selepas solat terawih sampai sebelum tidur. Bukan apa, kita kena selaraskan cecair dalam badan untuk puasa esoknya pulak. Lagi-lagi dalam keadaan panas sekarang ni. Nak tunggu sahur baru nak minum, memang jenuh. Kalau boleh elakkan minum terlalu banyak air manis dan bergas. Memang terkejut perut kita.


Tips #3. Kunyah Makanan Perlahan-lahan

Bulan ramadhan ni memang kaya dengan makanan sedap-sedap. Walaupun banyak makanannya, jangan la amalkan makan banyak-banyak sekali harung dalam satu masa. Bila makan perlahan-lahan, dapat membantu proses penghadaman lebih teratur. Tak la terkezut kejap perut kita nanti nak proses banyak-banyak sekali. Bukan tu je, kita dapat elakkan tercekik makanan :P

Tips 4. Jangan makan secara berlebihan 

Bila kita berbuka, jangan la makanan berlebih-lebihan. Tu yang elok berbuka dimasjid. Waktu berbuka makan kurma je dulu dan terus solat maghrib. Lepas maghrib baru berbuka dengan nasi. Kalau dah ramai-ramai makan, insyaallah kita pun tak akan makan berlebih-lebihan. Makan sedang-sedang aje. Bila makan berlebihan ni, buatkan badan kita jadi letih selepas berbuka. Memang kantoi le aktiviti selepas berbuka seperti solat tarawih. Insyaallah kita tak macam tu kan :)

Tips #5. Kurangkan mengambil makanan berminyak, berlemak dan terlalu pedas

Bila pergi bazar ramadhan tu pastikan pilih makanan yang kurang berminyak, berlemak dan pedas. Tu sebab masak sendiri lebih baik, paling kurang kita dapat kawal kuantiti minyak digunakan, kurangkan lemak-lemak dan kawal kepedasan. Kita dapat elakkan pedih ulu hati dan masalah penghadaman selepas berbuka. Bukan tu je, berat badan pun akan bertambah. 


Tips #6. Amalkan senaman ringan

Memang bulan puasa kita akan berasa keletihan tapi tak bermakna kita tak boleh bersenam. Sebelum berbuka tu, buatlah senaman ringan seperti berbasikal, jalan pusing taman. Ia dapat meningkatkan metabolisme badan yang akan membantu membakar lemak-lemak yang tersimpan di dalam badan. Dapat juga membantu kita mengurangkan berat badan secara sihat


Persediaan Puasa Dengan Shaklee

Berpuasa dengan Shaklee boleh diamalkan sepanjang bulan ramadhan. Set Might 3 GEMS dapat membantu kita untuk kekal cergas berpuasa. Yang paling penting kita kekal cergas melakukan ibadah-ibadah di bulan ramadhan ini seperti solat tarawih, solat tahjud, khatam al-quran.


Description: https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-64HZSEmgG2c%2FUbRjdNNBsNI%2FAAAAAAAABEE%2FuUgUqSETQhY%2Fs400%2Fmighty%2B3%2Bgems%2Bset.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

Ketiga-tiga produk di atas dapat membantu membekalkan nutrien dan keperluan harian tubuh agar terus bertenaga dan cerdas. Sesuai untuk diambil ketika bersahur.

Bagaimana ketiga-tiganya berfungsi di bulan Ramadhan?

ESP 
  • Membuatkan rasa kenyang untuk jangka masa yang lama. 
  • Dapat mengekalkan tenaga dengan mengamalkan secara berterus
Mealshake 
  • Membekalkan protein, vitamin dan mineral untuk kekal cergas. 
Performance Drink 
  • Namanya yang hebat membantu mengurangkan kehilangan bendalir (air) dari tubuh kita terutama ketika berpuasa
  • Badan kita akan kekeringan air (di dalam) kesan daripada metabolisma badan dan kerja-kerja seharian yang dilakukan. 
  • Ia dapat mengawal tahap hidrasi dan menjaga kandungan air dalam tubuh kita.

Mighty 3 GEMS sesuai diambil ketika bersahur dan berbuka. Lagi-lagi kalau yang dah lewat bangun sahur. Memang cepat, mudah dan pantas. Ia cukup untuk membantu berpuasa dengan cergas sepanjang hari. Jika kita ambil ketika berbuka, insyaallah kita sangat bertenaga menunaikan ibadah.




Anda berminat dengan MIGHTY 3 GEMS untuk berpuasa! Whatsapp saya Shidah Abdullah @ 012-6240197 segera untuk pastikan MIGHTY 3 GEMS sampai sebelum hari pertama puasa  
Read More

Impian Untuk Mak Abah Menunaikan Umrah

Assalamualaikum..


Impian terbesar jangka masa pendek saya ialah impian untuk menghantar mak abah menunaikan umrah. Semoga Allah permudahkan mencapaikan hajat ini. Orang kata kalau nak buat sesuatu mesti dimulakan dengan niat. Kalau ikutkan sekarang saya memang tak ada baget pun. Tapi insyaallah kalau kita yakin, ada rezekinya.


Bila waktu yang sesuai?
Masa untuk pergi sana kena diambil kira terutama faktor cuaca. Ada masanya terlalu panas mungkin tidak sesuai untuk kesihatan orang tu. Alhamdulillah, setelah disurvey dengan Kak Maria di Marli Travel bulan Mac 2014 adalah mada yang sesuai. Masa tu di Mekah musim sejuk. Mudahlah mak2 dan abah2 menunaikan umrah.


Siapa yang akan saya hantar ke sana?
Tentunya seperti yang saya katakan, 4 orang istimewa dalam hidup saya. Semoga dipanjangkan umur mak-mak dan abah-abah saya untuk ke sana. Seronokkan tengok gambar diorang dah sampai di Mekah :)


Kenapa ini impian saya?
Mereka yang membuatkan saya berjaya. Mak abah la yang berdoa supaya segalanya dipermudahkan. Tapi bila dah berkerjaya dan berkeluarga, banyak sangat komitmen lain yang ditanggung. Hanya mampu memberi belanja bulanan yang saya rasa sangat sikit dibanding dengan apa yang telah mak abah  lakukan. 

Berapa Perlu Dibayar?
Bila cakap pasal Umrah, kos pakej adalah yang paling utama orang akan tanya. Dari pelbagai range harga ada. Yang membezakan setiap pakej selalunya adalah jarak hotel ke Masjidilharam.

Untuk booking tempat untuk pergi, perlu booking seorang RM500. Bermakna untuk permulaan booking penuh yang perlu dibayar adalah RM2,000. Jangkaan belanja lebih kurang RM7,500 seorang.

Macamana nak kumpul duit sebanyak tu?
Bumi Allah luas untuk kita berusaha. Selagi mana kita yakin dan terus berdoa, insyaallah dipermudahkan. Untuk deposit, saya dah ada baget istimewa yang Allah bagi ilham untuk saya dahulukan. Hehe festival loan perayaan tanpa faedah. Selalunya nak raya dapat pinjaman ni dan tak tahu habis ke mana. Lebih baik saya sedia untuk impian untuk mak abah menunaikan umrah.

Selebihnya insyaallah akan datang dari 

  • business Shaklee RM10000 sebulan
  • business takaful kenderaan RM10000 sebulan
  • business air zam-zam RM5000 sebulan

Tolong doakan sama2 untuk saya ye :) Insyaallah saya akan terus berusaha

Shidah Abdullah
012-6240197 



Read More

Hari Ini Hari Jadi Angah. Ibu Tetap Lewat

Seperti biasa hari-hari lewat. Tapi hari ini niat nak balik awal sikit. Dah semangat turun pukul 6.30 dengan niat nak pergi beli kek kak ngah. Kereta pulak tak boleh start. Tah kenapa pagi tadi pergi kerja bukak lampu.. memang tak perasan..

Tetiba teringat ada orang kongsi di whatsapp.. betapa ketenangan itu penting

LELAKI TUA BERKAIN PELIKAT BACA AL QURAN SETIAP KALI LEPAS ASAR SAMPAI MAGHRIB...

Saya jumpa lelaki tua ini..
Selalu lepas Asar, dia iktikaf di Masjid..
Baca al Quran..
Umur dlm 70an..

Duduk rumah dkt masjid..
Rumah agam besar & menarik..
Hartanya di sana sini..
Ada bangunan komesil tengah bandar, bernilai dlm RM 35 juta..

Pendapatan pasif kutip sewa dlm RM70k sebln...
Belanja RM 20k & baki RM50k, dia sedekah & infaq..
Dia tenang bersendirian melayani anak cucu..

Saya mahu ambil gambar, tapi dia menolak..
Katanya malu..
Saya minta 1 formula, dia berikan 10...

Saya catat & mahu kongsikan..
1. Pertama, dia kata muliakan ibu bapa..
Doa ibubapa adalah segala galanya..
Ia tiada hijab, terus termakbul..
Raikan ibubapa & jaga mereka sepanjang usia..
Doakan mereka apabila telah tiada..

2. Jaga masa..
Ia datang & berakhir..
Urus masa antara 5 waktu solat..
Atur kerja dgn sebaik cara..
Pada setiap waktu, ada perkara yg kita mulakan..
Berada di masjid, sebelum azan..
Masuk waktu, terus lah solat.. Selepas solat, bertebaran lah berusaha cari rezeki..

3. Berdoa dgn khusyuk..
Berserah pada Allah & bertawakal lah..
Allah tahu apa yg terbaik utk kita..

4. Namun begitu, kena lah berusaha..
Usaha pagi ptg siang & mlm..
Usaha lah bersungguh2..
Usaha bermula dgn berniat..
Lepas itu buat, sampai dpt..
Kalau tak dpt, usaha yg lain pula..
Adakan masa utk baca
Al-Quran..
Maka dia pun nasihatkan saya..
"Org yg membaca surah Al-Ikhlas satu kali, sama ganjarannya dgn memperolehi ganjaran membaca 1/3 Al-Quran..
Jadi jika membaca surah
Al-Ikhlas 3 kali, mendpt ganjaran seperti membaca 1 naskah Al-Quran..
Lelaki tua itu berkata, mulut dia tidak berhenti baca surah al Ikhlas..
Kadang2 sampai 1000 kali sehari..

5. Jaga Kesihatan..
Banyak kan berjalan kaki..
Banyaknkan minum air masak atau air mineral..
Jaga pemakanan..

6. Hidup kena buat target & kena ada wawasan..
Ikat perut & usah membazir..
Makanan & minuman mesti lah dihabiskan..
Usah berlagak org kaya, padahal kita teman pada syaitan..
Sentiasa lah belanja org mkn & minum..
Apabila mkn di kedai yg kecil, perhatikan kebersihan kedai itu..
Apabila bersih masuk..
Disitu kita akan temui ramai org susah..
Belanja mereka mkn & minum..

7. Bila waktu maghrib, usah berada di atas jln...
Apabila dlm perjalanan, berhenti..
Cari lah masjid..
Apabila di rumah, tutup pintu rapat2..
Malam, buang sampah sarap..
Basuh pinggan mangkuk..
Pastikan semua teratur sebelum tidur..
Gunakan waktu antara maghrib & isyak utk tuntut ilmu agama..
Boleh dgr org mengajar..
Boleh juga baca kitab..
Lepas Isyak, buat kira2 untung & rugi..
Siapakan bahan utk kerja esok hari..

8. Usah takut jumpa org..
Walau pun 5 minit mahu berjumpa., pergi lah sendiri..
Usah pakai posmen apabila depani soal penting..
Biar kita merangkak panjat bangunan..
Biarlah kita ambil masa berhari hari perjalanan..
Yg penting, sampaikan dgn tgn sendiri..
Tenung mata & baca "ayat ayat pengasih"..
Hehehe...

9. Balik mlm, usah cakap penat, usah cakap letih..
Usah cakap sakit..
Apabila sakit, senyum..
Allah sedang luruhkan dosa.. Lepas sakit, kita akan lagi bertenaga..
Siapakah dlm dunia nie yg tidak pernah rasa sakit, jatuh & dihina..
Semua pernah, termasuk lah Rasulullah SAW..
Namun, baginda ajar kita utk maafkan semua org..

10. Niat kan mahu kaya..
Niat kan mahu bantu ramai org..
Niat mahu jadi manusia berguna..
Niat itu macam tulis surat..
Dulu tiada internet, mcm tulis surat lah..
Salah tulis alamat, akan sampai salah tempatlah surat itu..
Maka tulis alamat betul2.. .

* Catatan ini tulisan
Dato' Roslan Ab Hamid...
Read More

Formasi Hebat Memberi Kesan Luar Biasa Pada Kulit

Hari ni ada pelajari ilmu baru tentang Formasi. Selalu bila cakap berkaitan Formasi ni, sure ingat pasal bola sepak. Lagi-lagi sekarang sedang hangat perlawanan FIFA World Cup 2014. Rupanya formasi sangat penting dalam banyak perkara dalam hidup kita. Betapa formasi hebat memberi kesan luar biasa dalam kehidupan.


Dalam kursus di sini, teknik mengajar dan menilai sesuatu juga terdapat formasi yang bersesuaian. Ada formasi 5-3-2, 3-4-3 dan 4-4-2 di mana setiap perantis dinilai mengikut tahap kesukaran yang berbeza.


Contohnya seperti formasi 3-4-3 di mana terdiri daripada :-
  • 30% Aras Rendah
  • 40% Aras Sederhana
  • 30% Aras Tinggi

Ini bermakna jika formasi yang bersesuaian dengan keadaan, kesannya lebih baik dan optimum. Namun nak mencari formasi yang sempurna perlukan banyak penelitian dan pemahaman situasi.


Jom Cari Formasi Yang Bersesuaian Dengan Kita?

Shaklee telah menerajui barangan dan produk kesihatan secara semulajadi yang terulung di dunia. Produk-produk yang "sentiasa selamat, sentiasa berkesan dan sentiasa mesra alam. Ia telah terbukti lebih daripada 50 tahun.

Oleh itu, jom kita kenali formasi produk shaklee untuk 

1. Set Adik Manis (Kecantikan dan Kesuburan)



Shidah Abdullah
012-6240197


Read More

Kemudahan di Mahkota Hotel, Melaka

#Assalamualaikum

Hari agak mendung hari ni. Bangun awal seperti biasa. Pagi-pagi bos call ajak pergi Sauna di Mahkota Hotel ni. Memang superb facilities yang disediakan. Walaupun hotel ni dah lama tapi facilities masih superb. Meh teman share satu-satu facilities kat Mahkota Hotel Melaka

1. Pool yang besar

2. Playground



3. Gym

4. Training Room



5. Kidzone




6. Sauna

7. Spa



8. Indoor Sport


9. Mini Mart


10.Mini Food Zone


Bayangkan bila makanan semua disediakan. Dari makan pagi, tea break pagi, tengahari, tea break petang dan malam. Bayangkan perut jadi apa sebab makanan free. Habis semua dicubanya. 

Dah lepas penat kursus sampai 10.30 malam, nikmatnya bila sampai bilik yang best untuk rehat. Memang nikmat dan rezeki Allah bagi. Tapi perut masih tidak selesa. Adoi tu yang tak lalu tu. Sebelum tidur semalam makan 2 biji OSTEMATRIX. Memang pagi ni leganya teramat-amat.

SHIDAH ABDULLAH
012-6240197



Read More

Kursus di Mahkota Hotel, Melaka

Alhamdulillah dalam sibuk ber"business", kerja hakiki perlu dijalankan seperti biasa. Hari ni berkursus di Mahkota Hotel, Melaka. Rezeki dapat join Bengkel Penyertaraan NOSS dan Pemantapan Bahan Pembelajaran SLDN. Terima kasih kepada Jabatan Sumber Manusia menaja penginapan dan makanan selama 3 hari di sini. Bilik sorang satu lagi.Perjalanan 2 jam dari KLIA naik bas yang beralun-alun sampai juga di sini.




Anak-anak terpaksa tinggal dengan ayah, atuk dan opah di rumah atuk dan opah. Harap-harap semua ok. Sian juga kak long sebab esok dia exam. Ibu doakan kak long boleh jawab.

Macam biasa bila ibu pergi berkursus, beg pam a.k.a  beg camera untuk adik kecik. Penuh juga la vitamin-vitamin menyusu dan vitamin tenaga bagi segar bugar duduk dalam dewan Jasmine 1 ni.


Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...