16 Tanda Anda Mengalami Masalah Kemurungan dan Perlu Dirawat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Semalam berbincang dengan kawan-kawan tentang kemurungan. Kesiankan pada yang alami masalah macam ni. Kadang-kadang diorang sendiri tak sedar diorang menghadapi masalah kemurungan. Jangan dibiarkan. Satu kesilapan bila kita kata kemurungan tidak boleh dirawat.
Jom kita fahamkan apa sebenarnya masalah kemurungan ni dan bantu sama-sama ye.
Apa itu kemurungan ?


Kemurungan jadi bila berlaku gangguan perasaan pada seseorang yang buat dia rasa sedih yang berpanjangan. Orang yang murung akan rasa keletihan dan ketiadaan tenaga, cepat marah dan  hilang minat nak buat aktiviti harian. Kelakuan mereka boleh berlarutan

sehingga 2 minggu. Ada yang berlarutan bertahun-tahun.
Apa Tanda-tanda seseorang mengalami kemurungan?
Read More

Kalsium Buat Selesa Tidur Malam




Bila sebut sahaja pasal kalsium, mesti teringat susu. Minum susu pula nak jaga tulang. dan terus ingat sakit osteoporosis yang berpunca dari kurang kalsium.  Kalau korang search dekat google type osteoporosis pula. Sebenarnya fungsi kalsium lagi banyak dari tu. 
Ada pelbagai manfaat yang kita tak nampak, juga kita tak sedar sebenarnya. Jom tengok apa lagi manfaat kalsium
Manfaat Utama Ostematrix Shaklee
1. Meringankan Stress
Kalsium sangat membantu mengimbang tekanan darah, memeliharan denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress.
Kalsium juga menggalakkan tidur selesa. Bayangkan bila badan berasa tenang, kita lebih selesa tidur malam.
Bukan itu sahaja, kalsium membantu memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
2. Memperbaiki Kekejangan dan Kebas-kebas

Ada sesetengah orang akan mengalami kekejangan terutama ibu yang mengandung.
Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.

3. Pengalkalian Tubuh

Kalsium adalah mineral alkalin. Sangat berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti atau kegemukan di waktu umur tua nanti.

Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi. Hah detox penting tau korang. Hari-hari kita sedut bahan-bahan tak berfaedah dari luar macam segala jenis asap tu.

4. Menguatkan Tulang         
Yang ni semua tahu, kalsium membantu menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi, sistem saraf.
Kalsium juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

Maknanya segala yang berkaitan dengan tulang la.


5. Memperbaiki Masalah Haid
Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium meringankan sakit semasa haid dan membantu membuang air kecil dan besar.

Cuba tengok kandungan Ostematrix Shaklee ni..

kalsium shaklee
Vitamin D
  • Dinamakan Vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets.
  • Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal.
  • Vitamin D bagus untuk mereka yang vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen Vitamin D.


Magnesium
  • Magnesium merupakan antara ion positif yang penting didalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan.
  • Membantu sistem saraf
  • Mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung
  • Memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus
  • Menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.


Zinc, Boron, Manganes dan Kuprum
  • Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot,
  • Menyusun enzim yang diperlukan un tuk membaiki tulang rawan dan menghalang arthritis.


kalsium shaklee

Bagaimana Memilih Kalsium Yang Bagus? 

✔ Pilih kalsium yang turut mengandungi Vitamin D dan Magnesium
✔ Elakkan produk yang diperbuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum
✔ Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral. 

Perbezaan Ostematrix Shaklee

  • Kalsium yang paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%.
  • Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.
  • Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.
  • Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.



Testimoni Ostematrix Shaklee 

Saksikan sendiri bagaimana Ostematrix sangat-sangat membantu Puan Khadeeja Hasmad untuk TIDAK SEMBELIT selepas bersalin...  
 



CIPTA TESTIMONI ANDA SENDIRI
Untuk order... Boleh klik button kat bawah..


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=940fc9d61a6bff3bf77cd4ae012f40b8





Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan konsultansi
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...