Showing posts with label Vitamin Pilihan. Show all posts
Showing posts with label Vitamin Pilihan. Show all posts

5 Sebab Mengapa Perlukan Ambil Kolagen HARI INI

Kolagen memang terkenal dengan manfaat positifnya pada kesihatan badan. Teringat suatu masa heboh nak dapatkan kolagen dari rumpai laut. Saya juga antara yang terpengaruh juga. Apa yang lebih penting kita kena tahu apa kenapa kita perlukan Kolagen hari ini!





1. Bahan Utama Untuk Kulit Yang Kukuh



30% protein dalam badan kita adalah kolagen. Tugas kolagen ini adalah memegang semua sel kulit bersama untuk mengekalkan keanjalan kulit serta memastikan bahagian dalaman dan luaran kulit tetap kuat.

Apabila kita terdedah dengan pelbagai faktor terutamanya umur yang akan menyebabkan kulit akan beransur-ansur hilang keanjalan dan kekukuhan. Antara cara yang menarik minat saya untuk menguji keanjalan kulit adalah menggunakan teknik "Snap Pinch Pout" yang ditunjukkan oleh Dr Terry seperti di dalam video.



Dengan menambahkan suplemen kolagen ke dalam regim suplemen harian anda, anda boleh rasa bebas dari kulit melendut dan berkedut.

2. Kolagen Menyokong Kesihatan Sendi


Ramai orang yang meningkat umur mengalami masalah sendi dan akan lebih ketara apabila perlu melakukan aktiviti seperti menaiki dan menuruni tangga. Ini disebabkan kolagen yang berkurangan.

Kolagen membentuk blok bangunan asas pada sendi. Peranannya sangat penting untuk menyokong sendi yang kukuh dan lebih fleksibel. Ia kaya dengan asid amino untuk memberi sokongan dan keanjalan kepada tisu penghubung seperti tulang rawa, tulang, tendon dan ligamen untuk menyokong dan meneruskan aktiviti aktif seharian termasuklah bersenam dan bersukan.

3. Katakan Ya Kepada Rambut dan Kuku Sihat


Rambut rosak dan kuku mudah patah atau rapuh adalah gejala kurang kolagen. Kedua-duanya memerlukan kolagen untuk mendapatkan kekuatan dan keanjalan. Ciri-ciri antioksida dalam kolagen membantu melawan radikal bebas yang membuatkan rambut beruban dan menipis serta kukuh yang rapuh. 

Dengan pengambilan kolagen hari ini, anda akan membina gudang penyimpanan kolagen yang mencukup dalam badan dan menyebarkan nutrien di kulit kepala dan membina semula struktur kuku yang sihat. Barulah rambut berkilat dan kuku sihat.

4. Oh Tidak! Pengeluaran Kolagen Berkurangan Setiap Tahun

Selepas umur 20 tahun, badan kita akan menghasilkan kurang 1% kolagen berbanding tahun sebelumnya. Ini yang menyebabkan terhasilnya garis-garis halus, kedutan dan kulit yang kering dan juga kusam. Ini akan menghalang terus menjadikan anda tua sebelum waktunya. Lebih menyedihkan lagi bila ada yang memanggil anda "Makcik" sedangkan umur masih lagi muda. 

Mulakan ambil kolagen sekarang!

Yang terakhir sekali, tahu kan!!

5. Kolagen Rosak Setiap Hari


Pencemaran alam sekitar semakin terus. Masih ingat lagi kes pencemaran Sungai Kim Kim di Johor. Bukan itu sahaja penggunaan bahan kimia merbahaya dalam kosmetik, sinaran UV dan pengambilan makanan harian semuanya mencetuskan radikal bebas yang akan menyerang kulit anda dan merosakkan kolagen. 

Jika pendedahan ini berterusan, dalam jangka masa panjang ia boleh mengakibatkan kolagen menjadi semakin rendah dan menghasilkan penuaan yang pramatang. Agak sukar untuk kita elak dari semua ini kan!

Lebih baik anda kekalkan tahap optimum kolagen dengan pengambilan harian untuk kulit sihat dan muda.

Tips Pemilihan Kolagen Di Pasaran

Disebabkan lambakan produk di pasaran, kita lebih terpengaruh dengan iklan berbanding kualiti produk. Bahaya sangat untuk kesihatan. Ini tips untuk anda memilik kolagen:-

  • Diekstrak dari ikan air dalam seperti ikan merah kerana keupayaannya untuk menarahan tekanan bawah air yang melampau. Ia menjadikan sumber kolagen yang tahan lama dan berkualiti tinggi
  • Lihat dilabel, kolagen mesti diperkaya dengan vitamin C dan vitamin B untuk menggalakkan kolagen
  • Kolagen Marine adalah pilihan lebih baik kerana 
    • mempunyai kadar penyerapan yang sangat baik kerana ia mempunyai zarah yang lebih kecil.
    • meningkatkan sintesi kolagen pada lapisan dermis dengan cekap yang dapat membantu menggalakkan kesihatan kulit, tulang dan sendi

Cadangan Produk Terbaik Collagen Plus Powder


Dapatkan sekarang!!

Hubungi Shidah Abdullah 
Whatsapp/sms : 012-6240197 


Sumber : Shaklee Today
Read More

AWAS! Ini Cara Mudah Untuk Kekalkan Bentuk Badan

Ramai nak cantik tapi salah cara. Buat crash diet la sampai badan kurus macam orang sakit. Kunci kejayaan dalam pengurusan berat badan sebenarnya adalah bergantung pada jumlah kalori yang kita ambil dan kita bakar. Bukan kita ambil dan simpan ye.

Untuk turunkan berat badan dengan cara yang betul, elak kehilangan otot. Apa anda perlu lakukan adalah hidupkan semula enjin-enjin pencen dalam badan dengan bersenam dan bina atau kekalkan jisim otot untuk terus kekal sihat.


Kenapa?

Lebih banyak Otot Lebih Tinggi Kadar Metabolisme Badan 


Badan perlu membakar sekurang-kurangnya minima 50 kalori setiap hari. Antara aktiviti harian seperti berbasikal, Skipping, naik tangga rumah atau pejabat dapat membantu membakar 40 - 50 kalori. 

Tahniah jika anda memang aktif bersenam seperti memasuki perbagai jenis larian, naik bukit dan sebagainya. Memang Kak Idah kagum dan salute lah!. Aktiviti-aktiviti ni bukan sahaja memberi kekuatan pada badan, malah membuatkan badan lebih tegap dan bentuk badan lebih cantik.

Tahu tak? Bila badan mempunyai otot yang lebih banyak, otot itu sendiri boleh membakar sehingga 50 kalori setiap hari. Sendiri tau! Bestkan. Semakin banyak otot yang dimilik, lebih banyak kalori yang akan dibakar sehari. 

Lebih Banyak Otot Perlu Lebih Protein dan Senaman


Tapi ingat ye.. jaga pemakanan terutama pengambilan protein sebab pengambilan protein yang rendah akan menurunkan metabolisme badan dan menghalang usaha anda nak turunkan berat badan.

Ambil protein yang mencukupi dan 'package'kan dengan senaman. Sumber protein adalah seperti telur, dada ayam, greek yogurt, susu, kacang almond, protein shake. Protein ini akan membantu membina tisu yang sihat dan membantu pembentukan otot anda. 

Senaman akan membina jisim otot dan meningkatkan metabolisme semulajadi badan supaya anda mencapai matlamat kecergasan dengan cara yang lebih berkesan.

Leusina Membantu Mengekalkan dan Membina Otot


Bila memilih protein, pilih yang boleh membantu mengekalkan jisim otot apabila anda menguruskan berat badan. Gabungkan leusina iaitu sejenis asid amino penting yang membantu mengurangkan berat badan dengan cara yang betul. Leusin tidak dihasilkan oleh badan. Oleh sebab itulah leusin ini harus diambil dari makanan yang ada di sekitar kita.


Leusin berfungsi membantu tubuh badan untuk mengekalkan dan membina otot tanpa lemak. Bukan tu sahaja, ia akan menyokong metabolisme yang sihat dan memelihara otot. Ia juga dapat membantu menurunkan gula darah dan meningkatkan produksi hormon.

Cinch® Shake Mix Diperkaya dengan Leusina


Dalam kesibukan seharian ni ramai memilik minuman shake untuk sarapan dan waktu sibuk dengan mesyuarat dan urusan harian. Cinch Shake ini memang lengkap dan pantas untuk disediakan. Rasanya memang yang lazat  dan berkhasiat untuk anda. Ia membekalkan nutrien seumpama satu hidangan, tetapi rasanya enak seperti pemanis mulut.*
  • Kaya dengan protein dan kalsium.
  • Mengandungi serat yang tinggi, iaitu 6 gram setiap sajian.
  • Makanan tanpa kolesterol
  • Diperkaya dengan Leusina untuk membantu pembentukan otot dan membakar lemak badan untuk berat idaman.
  • Mengandungi 21 vitamin dan mineral penting

3 pilihan perisa iaitu Vanila, Cafe'Latte dan Coklat. KLIK SINI untuk dapatkan Cinch Shake


Tips Penggunaan Cinch Shake Mix

  • Bancuh 2 skup = 48g untuk setiap hidangan dengan air. Sejuk lagi sedap.
  • Boleh dijadikan sebagai pengganti hidangan lazat untuk sarapan, makan tengahari atau malam.
  • Alternatif hebat daripada anda mengambil makanan ringan yang tidak sihat
  • Tambahkan buah-buahan kegemaran anda seperti pisang atau sayuran seperti lobak dan saderi untuk memberikan lebih nutrien tambahan


Testimoni Cinch Shake Mix

Testimoni 1 Cinch Shake Mix

Testimoni 2 Cinch Shake bersama Set Shape Up 

Hubungi Puan Shidah di talian 012-6240197 atau KLIK DI SINI UNTUK ORDER.

Read More

Senarai Harga Vitamin Shaklee Untuk Keperluan Harian Anda

Berikut adalah senarai harga vitamin Shaklee bagi memudahkan anda merancang pembelian mengikut keperluan harian. Ini adalah harga terbaru selepas perubahan dalam sistem GST iaitu pada harga pada kadar 0% GST





Jika anda berminat untuk mendapatkan vitamin-vitamin di atas hubungi saya Shidah 012-6240197. Insyaallah servis terbaik untuk anda.
Kod Produk
Senarai Vitamin
Kandungan
Harga RM
10162
Alfalfa Complex (L)
700 biji
 RM   102.50
10159
Alfalfa Complex (S)
330 biji
 RM     57.50
10164
B-Complex
120 biji
 RM     58.75
10113
CarotoMax
30 biji
 RM     77.50
10621
Chewable-C Plus
90 biji
 RM     51.25
11000
Collagen Powder
15 sachets
 RM   298.00
11026
CoQ-Trol Plus
30 biji
 RM   148.75
10330
DTX Complex
90 biji
 RM   156.25
11003
ESP Mixed Soy Protein Isolate
850g
 RM   161.25
10127
Garlic Complex
60 biji
 RM     56.25
10620
GLA Complex
60 biji
 RM     91.25
11007
Herb Lax
120 biji
 RM     57.50
10163
Lecithin
180 biji
 RM     55.00
11001
Meal Shakes - French Vanilla
544g
 RM   120.00
10250
NutriFeron
30 x 1.2g
 RM   181.25
10236
OmegaGuard
90 biji
 RM   136.25
10128
OsteMatrix
120 biji
 RM     61.25
10126
Peppermint Ginger Plus
90 biji
 RM     47.50
11002
Performance Orange
539g biji
 RM     86.25
11006
Phytocol-ST
120 biji
 RM   197.50
10104
Sustained Release Vita-C Plus
180 biji
 RM     97.50
10112
Vita E Complex
120 biji
 RM   156.25
10131
Vita Lea Iron Formula
120 biji
 RM     93.75
11005
Vita-Lea for Children
60 biji
 RM   111.25
10320
Vivix
150 ml
 RM   475.00
Read More

Cara untuk mengatasi batuk berpanjangan dengan berkesan

Ramai yang akhir-akhir ni batuk... Ni mesti gara-gara sebat durian banyak la tu. Tengah musimkan. Kalau badan tak tahan sebab panas durian, mau demam dibuatnya. 

Macam biasa la.. Petua orang tu mesti dicarikan.. Sambil google petua-petua terjumpa post Dr Zubaidi tentang jenis-jenis batuk di mana batuk berasal dari beberapa tempat:-

1. Batuk berasal di kerongkong dan tidak berkahak - tentunya sebab jangkitan virus atau tindak balas akibat alahan. Biasa batuk macam ni seminggu je dah baik. Biasanya kerongkong rasa kering, tekak gatal dan perit dan batuk berkali-kali.

2. Batuk berasal di dada dan berkahak - Yang ni stage bahaya bila paru-paru keluarkan lendir dan kahak apabila kuman (virul dan bakteria). Kemudian kahak akan memasuki paru-paru dan tidak dihalang di tekak  dan boleh menyebabkan jangkitan paru-paru seperti bronchitis dan pneunomia. Kahaknya selalu berwarna hijau, kuning dan bercampur darah.

3. Batuk berasal dari dada tapi tidak berkahakBatuk begini berlaku bila terdapat perubahan struktur dalam paru-paru, Ia menandakan masalah yang serius dan menyebabkan rasa sesak nafas.

Penting juga untuk kita tahu batuk kita kategori mana. Tahap bahayanya kan berbeza.

Berdasarkan pengalaman saya, macam-macam cara jalan atasi batuk. Biasanya memang berjumpa doktor dan juga ambil ubat batuk, isap gula-gula tekak seperti yang dinasihatkan. Biasa saya kalau batuk memang pakej dengan tonsil bengkak. Kali ni bila saya batuk, saya tambahkan dengan pengambilan Omegaguard. Memang berbeza antaranya kahak cepat surut dan tekak tak perit.

Omegaguard ni antara fungsinya;-


  • mencegah keradangan dan imflamasi. Bila kita batuk, akan berlaku keradangan di tekak. lagi teruk kalau yang akan mengalami masalah tonsil bengkak. Omega akan  membantu dalam mengurangkan imflamasi di bahagian saluran pernafasan.
  • Minyak ikan tulen dari omega guard membantu mencairkan kahak dan memberikan kelegaan kepada penghidap.
  • Memang sangat sesuai untuk seisi keluarga. 
  • Ia juga sangat baik dalam melancarkan peredaran darah kita.
Jika anda atau sesiapa mengalami batuk berpanjangan, jangan lupa dapatkan omega guard sekarang.

Saya Gembira Membantu Anda!


Shidah Abdullah 
012-6240197 
Youtube Channel - shidotdotcom

Read More

Cara Kekal Muda Dengan Kolagen

Semakin kita menua, tubuh kita menghasilkan semakin kurang kolagen. Lebih banyak kedutan dan garis halus kelihatan. Kulit juga akan mula nampak kendur.

Umur bukanlah faktor menyebabkan kekurangan kolagen dalam tubuh kita. Kerosakan kolagen dipercepatkan oleh faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, merokok dan lain-lain lagi.


Shaklee Collagen Powder 

Collagen mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisi semulajadi dan memperlahan kehadiran kedutan.

Selain dari itu, collagen membantu:-
  • Rambut : Membantu menguatkan rambut dan meransang pertumbuhan semula 
  • Kuku : Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat
  • Kulit : Kulit akan lebih lembab dan elastisiti bertambah baik. Kulit juga akam sembuh dengan cepat dan membantu mengurangkan parut. Membantu menghilangkan tanda penuaan. 
  • Tulang : Kolagen juga penting untuk tulang di mana ia menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan tulang rapuh. 
  • Sendi : Ia juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi. 
  • Mata : kornea memerlukan kolagen dan ia sangat membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • Otak : memastikan otak sentiasa sihat. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen.

Kolagen sangat penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda tetap berkeadaan baik walau meningkat usia. 

Ingin mendapatkan collagen, hubungi saya:



Shidah Abdullah 
Whatsapp/sms : www.wasap.my/60126240197 

Lawati juga dan tinggalkan jejak tau 
Like di Fb page: shidotdotcom 
Add Friend di Fb : Shidah Abdullah 
Follow Instagram : shidotdotcom
Read More

Vitalea Multivitamin Dipercayai Pengguna Lebih 100 Tahun

Ramai yang masih mencari vitamin yang sesuai untuk diri dan keluarga. Mari saya kongsikan multivitamin yang telah digunakan lebih 100 tahun oleh pengguna-pengguna di seluruh dunia. 




Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu; bermula dari 1915) kepada tablet. Ia telah diupgrade dengan formulasi zat besi. 
Dihasilkan pada 1915 oleh Dr Forrest C. Shaklee. Setiap tablet mengandungi
  • 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah
  • 12 vitamin  dan 7 mineral yang memanf disarankan oleh RDA
  • Ia diformulasi secara komprehensif dan sangat seimbang.
  • Setiap tablet disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina
  • Ia menggunakan kaedah terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks dikenali sebagai Explo-tab
Multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalan air dan juga dalam tubuh kita.
  • Mineral yang terkandung di dalam vitalea mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus 

Antara manfaat vitalea
Penambah tenaga segera agar lebih fokus
Pelengkap nutrisi disebabkan diet tidak seimbang
Keupayaan sistem produktif terutama bagi anak yang hendak membesar 
Meningkatkan metabolisma dan melambatkan proses penuaan
Melindungi organ seperti fungsi buah pinggang, jantung dan hati 

Berapa harga sebotol Vitalea?

Sebotol vitalea mengandungi 120 biji dengan harga RM110 sahaja (termasuk harga pos). 


Siapa yang sangat perlu mengambil Vitalea?

  • Mereka yang hendak kekal sihat selalu
  • Mereka yang kurang bertenaga
  • Mereka yang mengalami masalah tekanan darah rendah (HB rendah)
  • Ibu yang hamil
  • Ibu yang menyusukan anak
  • Mereka yang mengalami masalah rambut gugur
  • Mereka yang menghidapi penyakit diabetes
  • Mereka yang mengalami masalah kemurungan
  • Mereka yang mengalami masalah prostat
  • Mereka yang mengalami masalah kesuburan

Bagi anda yang hendak mendapatkan Vitalea ini boleh menghubungi saya:-
Shidah Abdullah (SID No: 922949)
No telefon 012-6240197 atau 
COD : Kawasan Nilai, Sepang, KLIA, Kota Warisan, Kota Seri Emas 
Penghantaran melalui pos keseluruh negara.
Read More

Mana datang perkataan Vitamin? Ini Asal Usul Vitamin

Tahu tak macamana datangnya perkataan "Vitamin". Ini kisah disebaliknya. 

Dr Forrest C.Shaklee dilahirkan pada November 1894 di Carlisle, Iowa. Beliau disahkan mengidap tuberculosis iaitu penyakit batuk kering. Doktor menganggarkan tempoh jangka hayar beliau hanya dalam anggaran 8 tahun sahaja. 




Disebabkan itu, keluarganya berpindah dari kawasan berjelaga dan berasap disebabkan perlombongan arang batu di Carlisle ke utara Iowa. Kenapa? Mereka percaya bahawa penyakit tuberculosis hanya boleh diubati dengan udara yang segar, makanan yang sihat dan rehat yang cukup. 


Bila di zaman kecil lagi dah menghidap batuk kering, keluarga membawa Dr. Forrest C. Shaklee ke luar bandar di tempat yang bersih dengan alam sekitar yang segar. Keluarga beliau menukar cara hidup bertahun-tahun.

Dalam tempoh itu, beliau tidak bergantung pada hospital atau ubat-ubatan. Selebihnya rawatannya adalah rehat yang cukup, makan makanan berkhasiat dan bersenam dan menghabiskan waktu di luar.

Minat
Dari situ timbul minat Dr. Forrest dalam bidang kesihatan, membawa beliau kelapangan, makmal dan bilik peperiksaan. Beliau yakin dan percaya


Pemakanan yang baik adalah asas untuk kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan

Membangunkan teknik baru

Dr. Forrest sentiasa muncuba membangunkan teknik untuk mengekstrak nutrien dari makanan. Terhasilnya "Vitalized Mineral" dan diperkenalkan pada 1915. Kemudian barulah konsep vitamin yang berasal dari singkatan vitamin pertama ini "Vitalized Mineral" lebih difahami.


Beliau juga membina amalan dan klinik kiropraktik yang berjaya. Beliau belajar dari merawat pesakit bahawa kesihatan yang baik diperlukan untuk memupuk kesejahteraan. Bukan hanya merawat penyakit.





Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada tablet. Ia juga diupgrade dengan formulasi zat besi. 


Moga bermanfaat ye!

Salam sayang dari akak bisik-bisik,
Shidah Abdullah

Sumber ; http://www.whyiridehorses.com/content/fascinating-history-dr-forrest-c-shaklee
Read More

Kenapa Memilih ESP Shaklee?

ESP Soy Protein Isolate Poweder adalah makanan bernutrisi yang sangat sesuai untuk seisi keluaga. Rasanya sangat enak. Apa perbezaan ESP dengan susu soya yang biasa dipasaran?


Perbezaan ESP dengan Susu Soya


  • Penghasilannya menggunakan soya yang tidak diubah secara genetic (non-gmo) dan merupakan sumber protein yang sangat bagus. Ia dihasilkan dibawah Program Pemeliharaan Identiti (IPP) dimana ia dipantau dan dikawal ketat sepanjang proses penanaman sehingga pemprosesan
  • Setiap hidangan mangandungi 14 gram protein berkualiti tinggi, rendah lemak, tanpa laktosa dan tanpa kolestrol
  • Keperluan biologi lengkap dengan 9 jenis amino asid yang diperlukan oleh badan
  • Mempunyai PDCAAS iaitu  skor penghadaman protein kepada amino asid) skor1.0- kedudukan tertinggi dan sama dengan protein haiwan
  • Mengandungi 5 jenis keperluan vitamin B dan separuh daripada keperluan kalsium harian.
  • Menganduingi isoflavons semulajadi daripada soya

Kebaikan Protein ESP

  • Memberkan tenaga untuk satu jangkamasa yang panjang
  • Mengekalkan tahap gula yang stabil sebab mempunyai glisemi indeks yang rendah
  • Mengawal pengambilan karbohidrat
  • Membuat rasa kenyang lebih lama
  • Membantu mengawal nafsu makan dengan lebih mudah
  • Membantu mengekalkan tenaga selepas berjam-jam

Bagaimana nak bancuh ESP Shaklee?


  • Untuk hasil terbaik, campurkan 3 sudu besar Shaklee ESP dengan segelas susu, jus, air atau apa sahaja minuman kegemaran.
  • Boleh juga dibuat smoothie yang lazat

Bagaimana nak dapatkan ESP?

Hubungi saya terus;-
Shidah Abdullah 
Pengedar Sah Shaklee (No. Ahli : 922949) 
Kawasan Nilai, Sepang, KLIA, Kota Warisan, Kota Seri Emas 
No telefon 012-6240197 atau 
whatsapp http://shidahabdullah.wasap.my/
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...