Showing posts with label Vitamin Pilihan. Show all posts
Showing posts with label Vitamin Pilihan. Show all posts

Senarai Harga Vitamin Shaklee Untuk Keperluan Harian Anda

Berikut adalah senarai harga vitamin Shaklee bagi memudahkan anda merancang pembelian mengikut keperluan harian. Ini adalah harga terbaru selepas perubahan dalam sistem GST iaitu pada harga pada kadar 0% GST





Jika anda berminat untuk mendapatkan vitamin-vitamin di atas hubungi saya Shidah 012-6240197. Insyaallah servis terbaik untuk anda.
Kod Produk
Senarai Vitamin
Kandungan
Harga RM
10162
Alfalfa Complex (L)
700 biji
 RM   102.50
10159
Alfalfa Complex (S)
330 biji
 RM     57.50
10164
B-Complex
120 biji
 RM     58.75
10113
CarotoMax
30 biji
 RM     77.50
10621
Chewable-C Plus
90 biji
 RM     51.25
11000
Collagen Powder
15 sachets
 RM   298.00
11026
CoQ-Trol Plus
30 biji
 RM   148.75
10330
DTX Complex
90 biji
 RM   156.25
11003
ESP Mixed Soy Protein Isolate
850g
 RM   161.25
10127
Garlic Complex
60 biji
 RM     56.25
10620
GLA Complex
60 biji
 RM     91.25
11007
Herb Lax
120 biji
 RM     57.50
10163
Lecithin
180 biji
 RM     55.00
11001
Meal Shakes - French Vanilla
544g
 RM   120.00
10250
NutriFeron
30 x 1.2g
 RM   181.25
10236
OmegaGuard
90 biji
 RM   136.25
10128
OsteMatrix
120 biji
 RM     61.25
10126
Peppermint Ginger Plus
90 biji
 RM     47.50
11002
Performance Orange
539g biji
 RM     86.25
11006
Phytocol-ST
120 biji
 RM   197.50
10104
Sustained Release Vita-C Plus
180 biji
 RM     97.50
10112
Vita E Complex
120 biji
 RM   156.25
10131
Vita Lea Iron Formula
120 biji
 RM     93.75
11005
Vita-Lea for Children
60 biji
 RM   111.25
10320
Vivix
150 ml
 RM   475.00
Read More

Cara untuk mengatasi batuk berpanjangan dengan berkesan

Ramai yang akhir-akhir ni batuk... Ni mesti gara-gara sebat durian banyak la tu. Tengah musimkan. Kalau badan tak tahan sebab panas durian, mau demam dibuatnya. 

Macam biasa la.. Petua orang tu mesti dicarikan.. Sambil google petua-petua terjumpa post Dr Zubaidi tentang jenis-jenis batuk di mana batuk berasal dari beberapa tempat:-

1. Batuk berasal di kerongkong dan tidak berkahak - tentunya sebab jangkitan virus atau tindak balas akibat alahan. Biasa batuk macam ni seminggu je dah baik. Biasanya kerongkong rasa kering, tekak gatal dan perit dan batuk berkali-kali.

2. Batuk berasal di dada dan berkahak - Yang ni stage bahaya bila paru-paru keluarkan lendir dan kahak apabila kuman (virul dan bakteria). Kemudian kahak akan memasuki paru-paru dan tidak dihalang di tekak  dan boleh menyebabkan jangkitan paru-paru seperti bronchitis dan pneunomia. Kahaknya selalu berwarna hijau, kuning dan bercampur darah.

3. Batuk berasal dari dada tapi tidak berkahakBatuk begini berlaku bila terdapat perubahan struktur dalam paru-paru, Ia menandakan masalah yang serius dan menyebabkan rasa sesak nafas.

Penting juga untuk kita tahu batuk kita kategori mana. Tahap bahayanya kan berbeza.

Berdasarkan pengalaman saya, macam-macam cara jalan atasi batuk. Biasanya memang berjumpa doktor dan juga ambil ubat batuk, isap gula-gula tekak seperti yang dinasihatkan. Biasa saya kalau batuk memang pakej dengan tonsil bengkak. Kali ni bila saya batuk, saya tambahkan dengan pengambilan Omegaguard. Memang berbeza antaranya kahak cepat surut dan tekak tak perit.

Omegaguard ni antara fungsinya;-


  • mencegah keradangan dan imflamasi. Bila kita batuk, akan berlaku keradangan di tekak. lagi teruk kalau yang akan mengalami masalah tonsil bengkak. Omega akan  membantu dalam mengurangkan imflamasi di bahagian saluran pernafasan.
  • Minyak ikan tulen dari omega guard membantu mencairkan kahak dan memberikan kelegaan kepada penghidap.
  • Memang sangat sesuai untuk seisi keluarga. 
  • Ia juga sangat baik dalam melancarkan peredaran darah kita.
Jika anda atau sesiapa mengalami batuk berpanjangan, jangan lupa dapatkan omega guard sekarang.

Saya Gembira Membantu Anda!


Shidah Abdullah 
012-6240197 
Youtube Channel - shidotdotcom

Read More

Cara Kekal Muda Dengan Kolagen

Semakin kita menua, tubuh kita menghasilkan semakin kurang kolagen. Lebih banyak kedutan dan garis halus kelihatan. Kulit juga akan mula nampak kendur.

Umur bukanlah faktor menyebabkan kekurangan kolagen dalam tubuh kita. Kerosakan kolagen dipercepatkan oleh faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, merokok dan lain-lain lagi.


Shaklee Collagen Powder 

Collagen mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisi semulajadi dan memperlahan kehadiran kedutan.

Selain dari itu, collagen membantu:-
  • Rambut : Membantu menguatkan rambut dan meransang pertumbuhan semula 
  • Kuku : Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat
  • Kulit : Kulit akan lebih lembab dan elastisiti bertambah baik. Kulit juga akam sembuh dengan cepat dan membantu mengurangkan parut. Membantu menghilangkan tanda penuaan. 
  • Tulang : Kolagen juga penting untuk tulang di mana ia menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan tulang rapuh. 
  • Sendi : Ia juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi. 
  • Mata : kornea memerlukan kolagen dan ia sangat membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • Otak : memastikan otak sentiasa sihat. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen.

Kolagen sangat penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda tetap berkeadaan baik walau meningkat usia. 

Ingin mendapatkan collagen, hubungi saya:



Shidah Abdullah 
Whatsapp/sms : www.wasap.my/60126240197 

Lawati juga dan tinggalkan jejak tau 
Like di Fb page: shidotdotcom 
Add Friend di Fb : Shidah Abdullah 
Follow Instagram : shidotdotcom
Read More

Vitalea Multivitamin Dipercayai Pengguna Lebih 100 Tahun

Ramai yang masih mencari vitamin yang sesuai untuk diri dan keluarga. Mari saya kongsikan multivitamin yang telah digunakan lebih 100 tahun oleh pengguna-pengguna di seluruh dunia. 




Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu; bermula dari 1915) kepada tablet. Ia telah diupgrade dengan formulasi zat besi. 
Dihasilkan pada 1915 oleh Dr Forrest C. Shaklee. Setiap tablet mengandungi
  • 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah
  • 12 vitamin  dan 7 mineral yang memanf disarankan oleh RDA
  • Ia diformulasi secara komprehensif dan sangat seimbang.
  • Setiap tablet disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina
  • Ia menggunakan kaedah terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks dikenali sebagai Explo-tab
Multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalan air dan juga dalam tubuh kita.
  • Mineral yang terkandung di dalam vitalea mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus 

Antara manfaat vitalea
Penambah tenaga segera agar lebih fokus
Pelengkap nutrisi disebabkan diet tidak seimbang
Keupayaan sistem produktif terutama bagi anak yang hendak membesar 
Meningkatkan metabolisma dan melambatkan proses penuaan
Melindungi organ seperti fungsi buah pinggang, jantung dan hati 

Berapa harga sebotol Vitalea?

Sebotol vitalea mengandungi 120 biji dengan harga RM110 sahaja (termasuk harga pos). 


Siapa yang sangat perlu mengambil Vitalea?

  • Mereka yang hendak kekal sihat selalu
  • Mereka yang kurang bertenaga
  • Mereka yang mengalami masalah tekanan darah rendah (HB rendah)
  • Ibu yang hamil
  • Ibu yang menyusukan anak
  • Mereka yang mengalami masalah rambut gugur
  • Mereka yang menghidapi penyakit diabetes
  • Mereka yang mengalami masalah kemurungan
  • Mereka yang mengalami masalah prostat
  • Mereka yang mengalami masalah kesuburan

Bagi anda yang hendak mendapatkan Vitalea ini boleh menghubungi saya:-
Shidah Abdullah (SID No: 922949)
No telefon 012-6240197 atau 
COD : Kawasan Nilai, Sepang, KLIA, Kota Warisan, Kota Seri Emas 
Penghantaran melalui pos keseluruh negara.
Read More

Mana datang perkataan Vitamin? Ini Asal Usul Vitamin

Tahu tak macamana datangnya perkataan "Vitamin". Ini kisah disebaliknya. 

Dr Forrest C.Shaklee dilahirkan pada November 1894 di Carlisle, Iowa. Beliau disahkan mengidap tuberculosis iaitu penyakit batuk kering. Doktor menganggarkan tempoh jangka hayar beliau hanya dalam anggaran 8 tahun sahaja. 




Disebabkan itu, keluarganya berpindah dari kawasan berjelaga dan berasap disebabkan perlombongan arang batu di Carlisle ke utara Iowa. Kenapa? Mereka percaya bahawa penyakit tuberculosis hanya boleh diubati dengan udara yang segar, makanan yang sihat dan rehat yang cukup. 


Bila di zaman kecil lagi dah menghidap batuk kering, keluarga membawa Dr. Forrest C. Shaklee ke luar bandar di tempat yang bersih dengan alam sekitar yang segar. Keluarga beliau menukar cara hidup bertahun-tahun.

Dalam tempoh itu, beliau tidak bergantung pada hospital atau ubat-ubatan. Selebihnya rawatannya adalah rehat yang cukup, makan makanan berkhasiat dan bersenam dan menghabiskan waktu di luar.

Minat
Dari situ timbul minat Dr. Forrest dalam bidang kesihatan, membawa beliau kelapangan, makmal dan bilik peperiksaan. Beliau yakin dan percaya


Pemakanan yang baik adalah asas untuk kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan

Membangunkan teknik baru

Dr. Forrest sentiasa muncuba membangunkan teknik untuk mengekstrak nutrien dari makanan. Terhasilnya "Vitalized Mineral" dan diperkenalkan pada 1915. Kemudian barulah konsep vitamin yang berasal dari singkatan vitamin pertama ini "Vitalized Mineral" lebih difahami.


Beliau juga membina amalan dan klinik kiropraktik yang berjaya. Beliau belajar dari merawat pesakit bahawa kesihatan yang baik diperlukan untuk memupuk kesejahteraan. Bukan hanya merawat penyakit.





Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada tablet. Ia juga diupgrade dengan formulasi zat besi. 


Moga bermanfaat ye!

Salam sayang dari akak bisik-bisik,
Shidah Abdullah

Sumber ; http://www.whyiridehorses.com/content/fascinating-history-dr-forrest-c-shaklee
Read More

Kenapa Memilih ESP Shaklee?

ESP Soy Protein Isolate Poweder adalah makanan bernutrisi yang sangat sesuai untuk seisi keluaga. Rasanya sangat enak. Apa perbezaan ESP dengan susu soya yang biasa dipasaran?


Perbezaan ESP dengan Susu Soya


  • Penghasilannya menggunakan soya yang tidak diubah secara genetic (non-gmo) dan merupakan sumber protein yang sangat bagus. Ia dihasilkan dibawah Program Pemeliharaan Identiti (IPP) dimana ia dipantau dan dikawal ketat sepanjang proses penanaman sehingga pemprosesan
  • Setiap hidangan mangandungi 14 gram protein berkualiti tinggi, rendah lemak, tanpa laktosa dan tanpa kolestrol
  • Keperluan biologi lengkap dengan 9 jenis amino asid yang diperlukan oleh badan
  • Mempunyai PDCAAS iaitu  skor penghadaman protein kepada amino asid) skor1.0- kedudukan tertinggi dan sama dengan protein haiwan
  • Mengandungi 5 jenis keperluan vitamin B dan separuh daripada keperluan kalsium harian.
  • Menganduingi isoflavons semulajadi daripada soya

Kebaikan Protein ESP

  • Memberkan tenaga untuk satu jangkamasa yang panjang
  • Mengekalkan tahap gula yang stabil sebab mempunyai glisemi indeks yang rendah
  • Mengawal pengambilan karbohidrat
  • Membuat rasa kenyang lebih lama
  • Membantu mengawal nafsu makan dengan lebih mudah
  • Membantu mengekalkan tenaga selepas berjam-jam

Bagaimana nak bancuh ESP Shaklee?


  • Untuk hasil terbaik, campurkan 3 sudu besar Shaklee ESP dengan segelas susu, jus, air atau apa sahaja minuman kegemaran.
  • Boleh juga dibuat smoothie yang lazat

Bagaimana nak dapatkan ESP?

Hubungi saya terus;-
Shidah Abdullah 
Pengedar Sah Shaklee (No. Ahli : 922949) 
Kawasan Nilai, Sepang, KLIA, Kota Warisan, Kota Seri Emas 
No telefon 012-6240197 atau 
whatsapp http://shidahabdullah.wasap.my/
Read More

Meal Shakes Adalah Fast Food Untuk Anak Aktif?

Anak-anak selalunya yang lasak dan sentiasa aktif, sentiasa tidak akan ada waktu yang tetap dan dapat duduk diam untuk menikmati makanan seimbang. Macam-macamlah usaha yang akan dilakukan oleh mak dan ayah untuk pastikan anak-anak cukup zat termasuk mencari susu dipasaran yang dapat membekalkan nutrisi secukupnya. Sebab itu sahaja yang dapat membuatkan anak-anak duduk diam.




Meal Shakes Adalah Fast Food?

Meal Shakes Adalah Fast Food?

Anak-anak memerlukan pilihan makanan segera yang baik untuk mereka dengan kandungan yang rendah lemak dan rendah. Makanan segera yang saya maksudkan bukanlah makan yang tidak sihat. Meal Shakes boleh dikategorikan makanan segera kerana :-


  • Ia memberikan 19 vitamin dan mineral penting sebagai nutrisi asas untuk anak-anak yang membesar dan remaja untuk keka sihat dan kuat walaupun aktif
  • Ia merupakan sumber pemakanan serat dan protein terbaik
  • Ia juga kaya dengan sumber kalsium
  • Jumlah Glisemik Index yang rendah. 

Apa itu Glisemik Index?


  • Diperkenalkan pada tahun 1981 oleh seorang ahli sains bernama Dr. Jenkins. 
  • Beliau telah menerangkan konsep GI ini dalam Jurnal Perubatan Nutrisi Klinikal Amerika (American Journal of Clinical Nutrition) sebagai panduan untuk seseorang mengekalkan kestabilan gula dalam darah. 
  • Beliau telah mengklasifikasikan karbohidrat berdasarkan bagaimana tubuh manusia bertindakbalas kepadanya. 
  • Kadar penyerapan karbohidrat dan kepantasannya menjadi glukosa dalam darah dikira sebagai satu indeks atau petunjuk. 
  • Indeks ini dipanggil Indeks Glisemik (GI). 
  • GI menunjukkan kedudukan makanan dalam skala 0 hingga 100 mengikut paras sesuatu makanan itu menaikkan paras gula dalam darah selepas ia di makan. 
Kredit to : http://doknorm.blogspot.com/2012/10/memahami-indeks-glisemik-sindrom-x.html

Meal Shakes Adalah Makanan Segera Untuk Anak Aktif?

Kebaikan Meal Shakes Shaklee?

  • Ia membekalkan nutrisi kepada sel tubuh kerana ia kaya dengan protein yang dapat membantu pembinaan sel kulit, kuku, rambut, organ , darah dan imun.
  • Ia membantu tumbesaran kerana kandungan asid folik, biotin dan juga kaya dengan kalsium magnesium yang diperlukan untuk membina tulang kuat dan sel-sel membesar.
  • Ia juga bertindak sebagai Anti-Oksida dengan kandungan vitamin A, C, E, Zink, selenium yang bertindak sebagai agen anti oksida hebat melawan jangkitan penyakit dan membantu melambatkan proses penuaan.
  • Ia mengekalkan Seri Wajah dengan bekalan vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat untuk memberi kesan kulit yang lebih cantik berseri
  • Ia membantu untuk detoxsifikasi untuk membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus kerana kaya dengan serat.

Siapa yang patut ambil Meal Shakes?


Meal Shakes sangat sedap rasanya. Sesuai untuk semua golongan dan ia tidak mempunyai pewarna dan gula tiruan. Boleh campurkan Meal Shakes bersama ESP dan Performance Drink ATAU diminum begitu sahaja tanpa campuran.

Ia sesuai untuk :-
  • Orang yang mempunyai masalah pencernaan
  • Orang yang kurang selera makan
  • Orang yang mempunyai masalah fatty liver
  • Orang yang mengalami masalah anemia (kurang darah)
  • Orang yang mengalami tekanan darah rendah
  • Orang yang kurang berat badan atau untuk yang ingin membina badan
  • Orang yang mempunyai masalah kulit terbakar
  • Orang yang nak kulit cantik
  • Orang yang mempunyai mata malas (lazy eyes)
  • Orang yang nak melambatkan penuaan 
  • Orang yang isteri dalam pantang dan menyusukan anak
  • Orang yang nak meningkatkan IQ anak-anak dan program kesihatan
  • Orang yang kerap selsema
  • Orang yang mengalami masalah pertumbuhan
  • Orang yang menghidap kanser dan tumor

Testimoni



Jom Beli Makanan Segera !! 
Hubungi Saya Segera Untuk Fast Food Meal Shakes!! 
SMS/WhatsApp : 012-6240197



Wakil Pengedar Shaklee Anda
Shidah Abdullah
Shaklee Independent Distributor [ID No : 922949]
SMS/ Whatsapp : 012-6240197
Emel : norashidah83@gmail.com

Read More

Manfaat Collagen Shaklee dan Harganya

Fungsi kolagen selalunya mesti kita kaitkan dengan kulit dan wajah kan?

Sebenarnya banyak fungsi kolagen ni untuk tubuh badan kita.

Sakit tumit dan sakit lutut sebenarnya ada kaitan dengan kekurangan kolagen.

Kolagen membantu mengecilkan liang pori, menghilangkan kedutan, mengurangkan garis halus dan mengembalikan keanjalan kulit.

Kolagen juga mampu meningkatkan pergerakan dan menyokong kesihatan sendi dan tulang.

Kornea mata juga memerlukan kolagen dan membantu mengekalkan otot mata agar tetap anjal.

Kolagen memastikan otak sentiasa sihat. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan disokong oleh kolagen. Penting untuk kita mendapatkn kolagen secukupnya agar minda tetap berkeadaan baik walaupun umur semakin tua.

Banyak kan fungsi kolagen. So jangan ingat kolagen ni untuk cantik sahaja.

Nak kolagen terbaik pilihlah Collagen Powder Shaklee.

#SeeHeartEmpire
#tsunamishaklee
#tsunami2018


Shaklee collagen 

Untuk rasa yang lebih sihat, kulit lebih muda, dan menawan
Ia merupakan kolagen hebat yang mengandungi 400 mg proprietary RSS (Red Snapper Scale) kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen diekstrak dari sisik ikan merah.



Keistimewaannya:

🔹Dapat diserap dgn mudah oleh badan (molekul ringan 1000 Dalton)
🔹Tujuh bahan utama utk kecantikan luar dan dalam
🔹Mudah larut dalam minuman dan makanan

Kesan dan faedahnya: 

✅Anti penuaan (mengurangkan liang pori-pori, kedutan dan garis halus yang kelihatan)
✅Menghidrat (melembapkan kulit dan mngurangi rasa kering pada muka)
✅Mengembalikan keanjalan kulit (tegangkan kulit, anjal dan lembutkan kulit)
✅Melicinkan (meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit)
✅Menyubur (mengalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar)
✅Mencerah (mengurangkan pigmentasi jeragat dan ratakan kulit)
✅Menegang (menegang dan anjalkan payudara anda)
✅Menyokong kesihatan sendi dan menguatkan tulang

#tsunamishaklee



Fungsi Utama


  • Membantu menghilangkan tanda penuaan. Nampak lebih muda
  • Membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula
  • Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat
  • Kulit akan kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik
  • Membantu mengurangkan parut

Juga membantu :-


  • Kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan rapuh
  • Kolegan membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi
  • Baik untuk mata. Ia membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal
  • Membekalkan nutrisi kepada otak.

Kandungan : 15 sachets

Harga : 

RP (WM)RP (EM)
RM298.00
RM312.00

Shidah Abdullah
012-6240197



Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...